Зимові сюрпризи

 

Урок № 13                                   Тема. Зимові сюрпризи                                     

Мета уроку: формування ключових компетентностей: вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця, орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати, самостійно виконувати практичне завдання, здійснювати самоконтроль та самооцінку; предметних мистецьких компетентностей: ознайомити з висвітлюванням кольору акварелі водою, вчити визначати центр композиції, стимулювати розвиток допитливості, удосконалювати навички роботи з акварельними фарбами та палітрою, виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу через споглядання творів мистецтва.

Завдання уроку: 1. Спостерігати красу зимових скульптур.

                            2.Ознайомити з висвітлюванням кольору акварелі водою.

3.Зобразити «Сніговика-жонглера» аквареллю   та восковими олівцями.

Тип уроку: урок формування навичок і вмінь.

Вид уроку: інтегрований.

Обладнання: підручник Мистецтво: підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закл. заг. середн. освіти / Н. А. Лємешева. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2018. – 128с.: іл.

 для вчителя – ТЗН, відеозапис музичної фізкультхвилинки З. Лисевич

«Танці-зігріванці», таблиця «Правила використання пензля під час роботи з фарбами», навчальні роботи із методичного фонду, матеріали для демонстрації послідовності виконання малюнка;

для учня – робочий зошит-альбом «Мистецтво. 1 клас» авт. Лємешева Н. А., акварель, ємність з водою, пензлі, палітра.

 

                                                       ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент

Створення емоційного фону уроку. Організація робочого місця.

II. Актуалізація опорних знань

 Що за гамір, що за гра? Ліпить бабу дітвора.

Ой же, баба снігова Біла в баби голова.

Ой, у баби горб на спині

III. Мотивація навчальної діяльності

Оголошення завдань уроку.

IV Вивчення нового матеріалу

 І шапочка он яка!

Ніс у баби із морквини, Рот у баби з буряка!

М. Підгірянка

 

Чи доводилося вам ліпити сніговика? З яких частин він складається? З чого ніс, очі, рот? Що ви одягали йому на голову? Що, зазвичай, він тримає в руках?

1.Робота із підручником на с. 52 – 54

Зима приносить нам багато радості. Ми любимо грати у сніжки, кататися на санчатах, лижах, ліпити сніговиків, будувати снігові фортеці. А ще сніг і лід – це чудові матеріали для створення скульптур. Пригадайте, який художній твір називаємо скульптурою?

Що відбувається на картині? Що зображено ближче, а що – вдалині?

Якого кольору сніг? Які спогади, почуття викликають зображення?

 

Поміркуйте, на якому малюнку правильно розміщене зображення.

Поясніть чому?

Музична фізкультхвилинка З. Лисевич «Танці-зігріванці»

2. Робота в зошиті на с. 28

Ми вже знаємо, що найбільше білого кольору ми бачимо взимку. Все навкруги вкриває зима пухнастою білою ковдрою. На білому снігу, мов на білому аркуші, створює вона свої казкові малюнки. А яким же кольором будемо малювати ми? Адже білої гуаші не вистачить на все. Що робити, коли білий колір закінчився? Вихід є! Папір білий як сніг. Будемо малювати чистою водою. А допоможе нам акварельна фарба, яка «любить» воду!

1. Кінчиком пензля змоченим у блакитну фарбу відтворіть суцільними лініями сліди на снігу, зимовий вітер, ритм бурульок.

2. Проведіть дослід. Спробуйте на палітрі поступово до синьої акварельної фарби додавати воду. Що трапиться? Замалюйте три різних відтінки у порожню клітинку.

Вправа для відпочинку очей «Простеж за стрілками»

3.Творче завдання.

Зобразіть казкового «Сніговика-жонглера» аквареллю та восковими олівцями. Хто такий жонглер? А ви вмієте жонглювати? Де ви зустрічали жонглера? Цирк – це теж мистецтво. Зобразіть восковими олівцями дрібні деталі сніговика: руки-гілочки, ніс-морквинку, очі, посмішку, капелюх-відро, шарфик, сніжки. Змочіть чистою водою тло навколо головного героя та обережно нанесіть відтінки синьої, блакитної, фіолетової акварельних фарб. Зверніть увагу де розташована лінія горизонту, чого більше неба чи снігу? Яким кольором зафарбовано небо та сніг?

V.Рефлексія у формі відкритих запитань:

-                                        Які ви знаєте холодні кольори?

-                       Чи можна снігові скульптури назвати мистецтвом?

-                             Що було цікавим на сьогоднішньому уроці?

 

-                                          Який настрій у вас сьогодні?

VI.Підсумок уроку

Організація та обговорення виставки кращих учнівських робіт.

 

 









Немає коментарів:

Дописати коментар

Чарівні звуки, рідне слово - моя сердечна українська мова

21 лютого в Україні і світі святкують Міжнародний день рідної мови. Рідна мова – це важливий носій цінностей, знань, які передаю...